משרות  - הדרך הנוחה והיעילה לחיפוש משרות ברחבי הרשת
         
 
 
 

שיווק רשתי

מתי שיווק רישתי הוא באמת שיווק רישתי ולא פירמידה

שיווק רישתי הינו מודל פרסומי/שיווקי אשר בו החברה מעדיפה שאנשים פרטיים יהיו המשווקים שלה ולא לעבוד בצורה רגילה של שיווק דרך חנויות וספקים.
לשיטת שיווק זו יתרונות רבים.
אחד היתרונות הבולטים הוא לטובת המשווקים הפרטיים. בשיטה זו כל אדם יכול להצטרף כמשווק ולמעשה להרוויח עמלות מכל מכירה שלו או של המשווקים תחתיו.

אז מתי שיווק רשתי הוא באמת שיווק רשתי משתלם ולא סתם פירמידה? או בקיצור – מתי בכלל שווה להצטרף למודל השיווק הרשתי.

במאמר זה אבחן מספר אלמנטים לבדיקה האם כדאי להצטרף לשיווק רשתי כלשהו. כמובן שאין פה משהו מדעי מדויק אבל בהחלט אפשר להתרשם מהעסק על ידי בחינת הפרמטרים.

המוצר:
יש לשים לב לכמה דברים בקשר למוצר
• האם מדובר במוצרים איכותיים, מוצרים שהציבור מכיר, אוהב, קונה לעצמו וממליץ לאחרים.
• האם המוצר נמכר גם בחנויות או רק דרך משווקים – אם המוצר נמכר גם דרך החנויות, אז לרוב לחנויות יהיה יתרון על פני המשווק הפרטי ואנשים יעדיפו לקנות בחנות.
• האם החברה מאפשרת לכל משווק לקבוע מחיר למוצר או שהמחיר הוא אחיד – אם החברה מאפשרת לכל משווק לקבוע מחיר משלו, זו בעיה עבור המשווקים, שכן תיפתח תחרות מחירים והמחיר בהכרח ירד. – כדאי להצטרף לתוכנית שיווק רשתי בה מחירי המוצרים הם אחידים.
• האם המוצר הוא ייחודי – ככל שמדובר במוצר ייחודי יותר, כך ציבור הקונים יחפש אותו ויקנה רק אותו ולא מוצרים אחרים. (למשל בתחום טיסות לחו"ל דווקא יש בעיה שכן יש מאות חברות וסוכנים שמתחרים בעסק של השיווק הרשתי)

המודל:
מומלץ לבדוק מספר נקודות בקשר למודל של השיווק
• האם הוא מבוסס רק על מציאת עוד ועוד משווקים תחתיך או שבאמת מדובר בשילוב נכון ומאוזן של מציאת משווקים חדשים אך מצד שני גם מכירת מוצרים אמיתית.
• האם המודל יוצר מצב שבו תמיד יש למשווק לאן להתקדם ולאן לשאוף או שכשהוא מגיע לרמה של מנהל אז הוא מפסיק להיות אקטיבי – כמובן שהשאיפה היא למצוא תוכנית שיווק רישתי בה כל הזמן ניתן להתקדם.
למי זה מתאים:
כדאי לבדוק שהתוכנית מתאימה באמת לכולם:
• דוגמה ראשונה: שהתוכנית יכולה להתאים למישהי שהיא ממש מקצוענית בתחום של מכירות או שמתעסקת בנישה של המוצרים ומצד שני שהתוכנית מתאימה גם לעקרת בית שפשוט רוצה להרוויח עוד קצת כסף מהצד ממכירות של המוצרים למכרים שלה ולסביבתה הקרובה.
• דוגמה שניה: שהתוכנית מתאימה למי שרוצה להשקיע בזה משרה מלאה ולהרוויח בגדול אך גם מתאימה למי שרוצה להשקיע בקטנה ולהרוויח תוספת של הכנסה חודשית.

רווית השוק:
רווית השוק הכוונה, מה קורה כאשר השוק מוצף במשווקים של חברה זו, האם עדין המשווקים יוכלו להרוויח.
במקרה של מוצר טוב, אז גם אם נגיד שבכל בנין ממש יש משווק, עדין אותו משווק יהיה מורווח מהמכירות שלו בקרב מכריו ודיירי הבניין.

ליווי אישי להצלחה:
זהו אחד הדברים ההכי חשובים שיש, בפירמידה יש למשווק רצון לצרף אנשים ואחרי שהם הצטרפו אליו, הוא נוטה להתעלם מהם.
בשיווק רשתי אמיתי, המשווק יעזור למשווקים שתחתיו, יעשה להם הדרכות וליווי צמוד ולמעשה יעזור להם לשכפל את ההצלחה שלו.

עוד טיפים מתי הפוטנציאל גדול:
• כמובן שככל שאתה מצטרף מוקדם יותר אז הפוטנציאל שלך להרוויח בענק גדול יותר.
• אם יש לך קבוצות חברים גדולות – הן במציאות (חברים, קהילה, משפחה, שכנים וכדומה) והן ברשתות חברתיות – הפוטנציאל גדול מאוד וכדאי לנצל זאת.
• אם אתה מתעסק בנישה שקרובה לתחום של המוצרים – פוטנציאל ענק להרוויח בקלות.
• כמובן שאם אתה איש שיווק או מכירות יש לך כבר את הכלים להצליח בגדול. אך מצד שני זהו לא תנאי הכרחי להצלחה.
• אם אתה בעצמך חיפשת לקנות את המוצר באזור שלך ולא מצאת משווק קרוב אליך – זה בדיוק הזמן להפוך למשווק בעצמך – אתה תהיה המשווק של הבא בתור שיחפש את המוצר באזורך.
• אם אתה מכיר ומשתמש במוצרים – כאן כמובן הפוטנציאל כפול – גם תוכל להמליץ על המוצרים מניסיונך האישי וגם תוכל לקנות את המוצרים לשימוש פרטי ובהנחה משמעותית.
• אם אתה מכיר חברים שאתה יודע שהם פוטנציאל רכישה למוצרים אלו – זה הזמן שלך להיכנס לתמונה ולהיות אתה המשווק שלהם.

דוגמה של שיווק רשתי להמחשה:
הצטרפות לשיווק רשתי של פוראוור
• מוצרי פוראוור ידועים ומוכרים - למשל מוצר האלופירסט, משחות השיניים, קרם האלופרופוליס, משקאות האלוורה ועוד.
• המודל העיסקי של פוראורו מתאים לבעלי מקצוע בתחומי נישות כמו קוסמטיקאיות, דולות, רפלקסולוגיות ועוד וכמובן גם לעקרות בית או כאלו שמעונינות בהכנסה נוספת ללא קשר לתחום העיסוק העיקרי שלהם
• מחירי מוצרי פוראוור הם אחידים - אותו מחיר אצל כל המשווקות וגם באתר האונליין
• את מוצרי פוראוור לא ניתן לקנות בחנויות אלא רק אצל המשווקים והאתר.
• מגוון רחב של הציבור משתמש במוצרים השונים של החברה.
• ליווי צמוד - ליווי צמוד של משווקת על מנת למצות את ההצלחה של המשווקת החדשה.

 

 
כל הזכויות שמורות - משרות